Šachový klub ZBROJOVKA VSETÍN

Šachový klub ZBROJOVKA VSETÍN
 
historie klubu
 
zprávy z klubu
 
soutěže družstev
 
galerie hráčů
 
fotogalerie
 
přebor Vsetína
 
šachové úlohy
 
články
 
mládež
 
historie šachu na Valašsku
 
Valašský šachový klub mládeže

OTEVRENY-DOPIS

 

Otevřený dopis Šachovému svazu České republiky

Na vědomí:

- členům výkonného výboru ŠSČR
- reprezentačnímu trenérovi mládeže
- pracovníkům se šachovou mládeží
- šachovým serverům

Vážení šachoví přátelé.

Poté, co jsme byli osobně svědky telefonického rozhovoru pana Řezníčka, otce dvou šachistů, kteří mají právo účasti na MEU, s ředitelem tohoto turnaje Zdeňkem Fialou, nemůžeme se neozvat.

Štěpán Řezníček (nar. 2005) a jeho bratr Patrik Řezníček (nar. 2007), šachisté Zbrojovky Vsetín, získali svými výkony na MČR právo účasti na MEU, které se koná na přelomu srpna a září 2013 v Malenovicích. Pochopitelně, že máme zájem, aby oba chlapci nastoupili a hájili tak barvy ČR. Obzvláště též proto, že Patrik se stal neoficiálním mistrem České republiky v kategorii do 6 let a oba bratři jsou příslibem šachové budoucnosti možná nejenom našeho oddílu.

Otec Řezníček by oba své syny do soutěže rád přihlásil, avšak po telefonátu se Zdeňkem Fialou se nám začínají jevit věci okolo tohoto turnaje, jak jen to napsat (?), jako mimořádně podivné. Zdeněk Fiala tvrdošíjně trvá na tom, že chlapci se mohou zúčastnit pouze tehdy, budou-li i s otcem ubytováni na oficiálním hotelu za oficiálně nastavené ceny.

Absolutně ve dvacetiminutovém telefonickém hovoru odmítal argumenty otce Řezníčka, který takovouto podmínku ze sportovního ani jiného srozumitelného důvodu nevidí jako smysluplnou a vhodnou. Výčet jeho argumentů je ve stručnosti následný:

- Autem to mají Řezníčkovi do Malenovic hodinu cesty, na turnaj chtějí dojíždět.
- Trenér obou bratří bydlí na Vsetíně, je připraven je v turnaji šachově vést.
- Hraje se jedno odpolední utkání denně. Co by chlapci celé dny dělali na hotelu (když např. jejich partie mohou trvat třeba jen v řádech desítek minut)?
- Patrik nastupuje do první třídy a nezdá se jako vhodné, aby hned první týden školu vynechal.

V telefonickém rozhovoru se v závěru pan Řezníček zeptal, zda pana Fialu vůbec zajímá sportovní rozměr turnaje, či pouze a jen to, kolik se vydělá peněz. Odpověď Zdeňka Fialy byla zarážející, neboť sdělil, že na hotelu bude ubytovaných 150 lidí zdarma a někdo to zaplatit musí...

Vážení šachoví přátelé, jsme velmi znepokojeni tím, že se MEU pořádá v naší zemi a pořadatel nemá zájem na tom, aby se ho zúčastnili naši nejlepší, tedy že se jim kladou nesmyslné podmínky účasti, v tomto případě jednoznačně pouze s hlediskem a výhledem ekonomického zisku.

Asi také není náhoda, že pan Zdeněk Fiala rozesílá e-maily na všechny strany a nabízí dalším hráčům start na divokou kartu. Takže budeme spokojeni, když se MEU zúčastní šachisté z druhého, třetího sledu, hlavně když si řádně zaplatí?


Ing. Vlastimil Straděj                                                     Mgr. Josef Kovařík
předseda TJ a ŠO Zbrojovka Vsetín                                 za úsek mládeže ŠO Zbrojovka Vsetín

Ve Vsetíně dne 9. 7. 2013

dopis ke stažení v pdf:  Otevřený dopis Šachovému svazu České republiky


Vložte Váš komentář

Vaše jméno:
Váš komentář:
 

Komentáře

69
28.7.2013 10:16:53 - Pavel Kocman
Přeji dobrý den. Vrátil jsem se z dovolené, přečetl si diskuzi a ihned jsem se šel zeptat syna, zda tady neproběhl komunistický puč. S potěšením jsem zjistil, že Velká říjnová socialistická revoluce bují pouze v hlavách vsetínských funkcionářů a jejich kamarádů. Pan Holman píše, že má každý člověk právo bydlet, kde chce. Nemá. Obdobné zbloudilosti hlásal Marx s Engelsem. Ti dva říkali, že si budeme žít a brát dle svých potřeb. A jestli pan H. trvá na svém výroku, pošlu mu do jeho příbytku 20 nepřizpůsobivých spoluobčanů, kteří budou hlásat, že mají právo bydlet, kde chtějí. A oni budou chtít bydlet u pana H. Ústavu je třeba dodržovat. Podle ústavy nemá žádný občan právo nařizovat soukromému subjektu své podmínky. Žádný potenciální hráč nemá právo diktovat pořadateli, jaké mají být v propozicích podmínky. A na oplátku pořadatel nemá právo nutit žádného občana, aby se podřizoval jeho podmínkám a hrál jeho turnaj. A na závěr se nám pan Holman pokusil představit modelovou situaci ropného magnáta. Představení se logicky nepovedlo a vyznělo trapně, neboť autor není schopen jednat a uvažovat jako ropný magnát. Ropný magnát by nebrečel a ani by nepsal žádný pamflet. Ropný magnát by uvedenou malichernost ani neřešil. Pověřil by řešením svého člověka a ten by se s pořadatelem rychle a snadno dohodl. A dokážu si představit, že by byl spokojený ropný magnát, pořadatel i hotel.
 

68
27.7.2013 14:39:59 - David Klímek
Jako správce webu ŠKZ Vsetín mám pár poznámek k diskusi. Ad 67: Vážený pane doktore, to co jste napsal se dá považovat za klinické vyšetření. Chtěl bych vás upozornit, že jste povinen požadovat po p. Juříčkovi 90 kč regulační poplatek, což jste v příspěvku neučinil, jinak se vystavujete sankci 1 mil. kč. Dále bych vás chtěl upozornit, že p. Juříček si na vaše doporučení léčbu musí zaplatit sám narozdíl od pana X, který paní N. platil ze státních peněz. Tím mě ovšem napadá myšlenka, zda by si pan J. nemohl taky činit nárok na paní N. , jelikož je přispivatelem do státního rozpočtu ? . Pan Juříček se vyjádřil k příspěvku č.57 a rozvinul příspěvek pana Grusse č.58, tím se ovšem začala diskuse ubírat v rovině osobních útoků. Chtěl bych poprosit všechny účastníky diskuse, aby se tohoto vyvarovali a vyjadřovali se pouze k meritu věci. Nejlépe bude celou diskusi uzavřít. Myslím si, že vše podstatné už bylo vyřčeno a jak praví jedno německé přísloví: Moudřejší ustoupí a osel nastoupí.
 

67
27.7.2013 10:19:10 - Doporučení lékaře
Pane Juříček. Něco se Vám tlačí na mozek. Váš stav je akutní a vyžaduje neodkladné řešení. Když nemáte 300 tisíc na pí Nagyovou, tak dejte sto korun domorodkyni a ulevte svým přetlakům.
 

66
27.7.2013 9:31:12 - Radek Holman
Přeji dobrý den.Po přečtení dopisu, odpovědi na něj a této diskuse mi to nedá a také něco přihodím.Na úvod chci říct, že naprosto souhlasím s tím, aby se dodržovaly propozice a nařízení, jsou - li v souladu se zdravým rozumem.Ano, propozice musíme dodržovat, ovšem nabízí se otázka, jestli má pořadatel právo říkat někomu, kde a jak má bydlet? No jednoznačně nemá! Takové jednání je nepřípustné, protiústavní a podle mě i nelegální.Každý člověk má snad právo bydlet kde chce. A týká se to i několikadenních akcí. Toto právo vychází z Ústavy ČR a pořadatel nemá právo je nikomu upírat. A má to i svou logiku. Uvedu 2 modelové situace:1) Případ p. Řezníčka. Proč by měl bydlet se svými dětmi v hotelu za nekřesťanské ceny, když může levněji své děti na MEU vozit autem?2) Poněkud úsměvnější situace: Dejme tomu, že jsem synek arabského ropného magnáta a bydlím v luxusně zařízené vile (něco mezi hotelem a zámkem). Rád hraji šachy a mám právo se zúčastnit MEU, kde jsem se svými výkony probojoval. Tak proč bych měl bydlet v hotelu s obyčejnými prostými lidmi a docházet do sálu pěšky, když mohu denně přijíždět soukromou limuzínou a nechat se k partii odnést? :-))Snad nám už teď tyto příklady ukazují jasně na nesmyslnost podmínek v propozicích? A to z hlediska i kapitalistického:-) Aby mě snad někdo nenařknul, že propaguji komumisty jako p. Juříčka, který psal rozumně a dočkal se právě tady tohoto.
 

65
27.7.2013 8:44:24 - Šokovaný čtenář potřetí
Pan Juříček se nám před půlnocí trochu společensky unavil a po půlnoci se vrhl na svoji presentaci. Příspěvek č. 63 nám vykreslil pana Juříčka v pravém světle. Lepší vititku jste nemohl poslat.
 

64
26.7.2013 7:55:50 - Sorry pane Juříčku
Já se zprvu domníval, že se příspěvkem 61. omlouváte, že jste se nechal unést v příspěvku 60. Překlepu si nikdo nevšiml nebo ho pochopil. Ale to co jste napsal v 60., tím jste strhl sám vaší diskusi někam naprosto jinam. Takto nadávat na darmožrouty politiky dokáže i ten s pěti obecnýma ve čtvrté cenové a pokud mají non-stop, tak smysluplně až do rána; Na tuto rovinu chcete Vy klesnout, na tuto rovinu chcete, aby diskuse klesla?
 

63
26.7.2013 0:22:39 - Standa Juříček
Ad 62: Vážený příteli, ve svém příspěvku č.60 kritizuji současný SYSTÉM, s kterým sympatizujete výrokem: „Stát nemusí nikomu nic dát,“ takže se příspěvek obrací i k Vám. Bez emocí si doma sám pro sebe odpovězte na dvě otázky: 1) V r.1980 dotace byly alespoň nějaké, dnes nejsou žádné. Proč asi? A 2) EU dnes dotuje všechno, ČR nic. Proč asi? Pokud Vám z toho logicky vyjde jako mně, že se zde za poslední roky rozkradlo téměř vše a stát, potažmo pořadatel chce "vyždímat" obyčejného občana, jste na správné cestě. Celá diskuse (nejen naše) se sice odklání od meritu věci, kterou měla být účast dvou malých kluků na MEU a inklinuje k diskusi politické, jenže, bohužel, všechno souvisí se vším. Děkuji.
 

62
25.7.2013 22:35:36 - Šokovaný čtenář podruhé
Panebože, za co! Já jsem snad jen řekl, že v tomto státě dnes nikdo nikomu neporučí. Neporučíte ministrovi, hejtmanovi, starostovi atd. A v roce1980 strana poroučela. To snad není pravda? Já tady nešířím žádnou politiku. Ani pravicovou a ani levicovou politiku. A jakýsi pacient mě hodí do jednoho pytle s členy ODS. A pak se ještě diví, že se zde lidé nepodepíšou. Podepisovat se nebudu, nechci být spojován s bláboly podobných pacientů.
 

61
25.7.2013 17:50:12 - Standa Juříček
Omlouvám se za překlep. Můj příspěvek č.60 patří samozřejmě anonymovi č.57, ne 53. Pane Grussi, ještě jednou se omlouvám.
 

60
25.7.2013 15:51:43 - Standa Juříček
Ad 53: Ale, ale, ale, to se nám tu zase vyrojil jeden anonymní chytrolín s modrou kravatou! Pokud jsi nestudoval na jisté plzeňské fakultě, tak tipuji, že jsi absolvoval alespoň jeden výplach mozku u neoliberálního prof. Kraďipera. Co to tu meleš za nesmysly? Stát že nemusí dávat peníze na nic? To jsi myslel vážně? Paráda! A na co tedy od nás vybírá daně, ty moulo? Místo toho, aby je smysluplně utrácel ve prospěch společnosti, tak dotuje úplatky na předražených státních zakázkách typu Pandur, které platí navíc třikrát dráž než by měl, případně dotuje 300.000,- korunami „dobře odvedenou práci“ (rozuměj „práci“ jisté blondýny v posteli). Jo, jo, to se to dobře šu.á za státní peníze. Nevím kolik máš let, ty „ekonome“, ale v r. 1980 dotace byly, alespoň nějaké. Dnes nejsou vůbec, protože ve státní pokladně je pouze hnědý produkt, který vypadne i z konce tvých rozpůlených zad jednou za dva dny. A konečně, EU stejně všechno dotuje, tak proč tedy stát jako jeho součást nedá na kulturu, resp. sport ani vindru? P.S.1: Na adresu anonyma č.48: O naše vzdělání nemusíte mít starost. Cyril a Metoděj nás naučili nejen číst a psát, ale na rozdíl od vás se umíme dokonce i podepsat!P.S.2: A opět musím zatleskat dvěma příspěvkům pana Grusse (č.58 a 59). Díky!
 

59
25.7.2013 7:56:11 - Petr Gruss
Pane Fiala, vím že umíte zorganizovat turnaj, to je v pořádku, cena je také v pořádku, jel bych znova kdybych mohl. Ale o tom tato diskuze není. O dojezdu některých hráčů. Pakliže v Praze to šlo, pak nevidím důvod proč ne zde, Kolik dětí bydlí v okolí. Asi dost a je nelogické nutit rodiče aby platili za něco co nepotřebují. To byste pak také mohli chtít aby platili za taxika z nádraží místo autobusu. Je jasné pokud je to v propozicích nic s tím nenaděláme, ale přemýšlejme pro příště, at neřešíme absurdity. Jinak přeji pěkný šachový týden at se vydaří.
 

58
25.7.2013 7:25:35 - Petr Gruss
č.57, to co jsem napsal, jsem myslel jak by to mělo fungovat, je zájem státu podporovat reprezentaci, zrovna tak krajů atd.. Jinak reprezentace není jen ta sportovní, ale i politická, vědecká, kulturní atd. A určitě stát či další na něco přispívají, tu víc tam míně a někde nic. Je jasné že peníze nejsou a víme proč. Ale proč to funguje u nás na TJ a v některých městech, je jasné že tam sedí lidé a ne, však víme? Ono nezáleží jestli se píše rok 1980 nebo 2013, je to v nás lidech co dělají pěkný tunel v Č.R. Nemám pravdu? Přeji všem co pořádají nějakou sportovní akci aby se jim dařilo, at už pro peníze nebo pro radost, je nás málo.
 

57
24.7.2013 20:30:25 - Šokovaný čtenář
Pánové, můžete mi vysvětlit, jakým právem neřídíte ministrovi financí, hejtmanovi MS kraje, starostovi obce, předsedovi oddílu a všem sponzorům, že musí zaplatit účet za M EU ?? Na žádnou dotaci není právní nárok. Stát nemusí nikomu nic dát. Jak jim chcete diktovatsvé požadavky ?? Píšeme rok 2013, ne 1980.
 

56
24.7.2013 18:29:50 - Standa Juříček
Vážení přátelé, ačkoliv nejsem moderátorem této diskuse, mám dojem, že se rozrostla do nežádoucí šíře a mohla by být ukončena naprosto věcným příspěvkem č.53. Pane Grussi, máte mé sympatie a díky za něj.
 

55
24.7.2013 10:53:29 - Radek Zádrapa
ad 54: Odpověď předsedy ŠS ČR je zveřejněna na www.sachy-vsetin.cz, vedle otevřeného dopisu.
 

54
24.7.2013 10:14:46 - Anonym
Kdy se tady objeví reakce předsedy ŠSČR na otevřený dopis? Nebo se to autorům nehodí?
 

53
24.7.2013 3:50:27 - Petr Gruss
Zdravím pánové, musím naprosto souhlasit.Hráč který bydlí ve vzdálenosti dojezdu a nemá zájem tam bydlet, tam bydlet nebude. Nebaví mě řeči ve smyslu, někdo to musí zaplatit. Jestli má někdo pobyt zdarma, nebo se slevou, musí to někdo zaplatit, ne však rodiče,/zkušeností jako rodič a trenér mám dost/,abych mohl dlouze vysvětlovat proč, ale nemám chut. Takže platit má !! Protože se jedná o reprezentaci tak stát, kraj, město, oddíl a sponzoři.Ostatní ze svého, popřípadě některých výše zminovaných. Garantované ubytování vidím jako jisté ubytování pro vzdálené účastníky samozřejmě pak cena nabídnutá hotelem. Právo výběru ubytování, stravování a dojíždění pokud bydlím poblíž. Nedovedu a nechci si představovat že mě bude někdo nutit bydlet v hotelu, když bydlím o dvě ulice dál.Pokud je však toto součástí akce a je to v propozicích, nezbývá vám si říci, jestli se má cenu rozčilovat a nenajít si jiný turnaj, stejně kvalitní a levnější. Pokud to tak udělá většina, budou muset pořadatele přemýšlet proč mají menší účast, zisky.Co se týká placeného trenéra se nemá cenu vyjadřovat, většina má svého z oddílu, kraje a soukromého. Reprezentační trenér má význam u starších kategorií. Ne nejsem proti trenérům, ale pak spousta dětí nejede, protože na to nemají. Možná se mnou nebude někdo souhlasit, věc názoru a postavení ve společnosti, přeji pěkný den,Petr Gruss.
 

52
23.7.2013 12:15:06 - Milan Řezníček
Když tak sleduji, co se kolem naší možné účasti na MEU rozjelo za diskusi tak je mi docela líto všech těch emocí co to přineslo do šachového dění.Prostě jsem jen chtěl umožnit klukům zažít atmosféru většího turnaje, ale nechtělo se mi ležet na hotelu 9 dní kousek od domova. Asi bylo pro všechny nejlepší zaplatit hotel a jezdit domů. Jinak souhlasím asi se vším v příspěvku pana Pavla Chrze (č.51). Třeba si nějaký další turnaj kluci vybojují příště, anebo prostě šachy budou hrát na místní úrovni pro zábavu.
 

51
23.7.2013 8:50:48 - Pavel Chrz
Chápu obecně anonymní přispěvovatele. Podepíši se, ikdyž vím, že mohu dostat zprava/zleva a dokonce na jednom šachovém webu následně psali směšné příspěvky pod mým jménem. Nic, k věci. Říkal jsem pořadateli, spíš jako předsedovi KM, že mysleli dobře, ale nedocenili jednu věc. Motivačně uvedli, že 16+8 postupují. Měli uvést, že 3.medailista postupuje a další do 16. (8.) místa se mohou přihlásit jako extra hráči/ky, aniž by je svaz musel schvalovat. Ono je to de facto úplně stejné, jen v jiné psychologické poloze. "MEU jsem si nevybojoval a jen kvůli pořadateli v ČR (jeho výhře v konkursu a energie, času do toho vložené) nemusím žádat, mát to levnější než v Murecku (servis stejný, spíše lepší). A jako "extrahráč" bez vybojování účasti samozřejmě buď souhlasím s propozicemi nebo nejedu". Co se týče vašich žáků, fandím, jako všem, kteří chtějí něčeho dosáhnout. Přeci jen bych mírnil výrazy o 6 a 8 letém, že "jsou příslibem šachové budoucnosti možná nejenom našeho oddílu". Samozřejmě, jak bylo výše napsáno, i mistr byl jednou začátečníkem. Ale pak se to dá napsat (není možné vyloučit) o každém s alespoń nějakou inteligencí, kdo na MČr HD8 ani nebyl nebo je stejného ročníku ä teprve se chystá do šachového kroužku. Stejně tak ad "neoficiální mistr ČR H6". Ikdyž více v šachu rozumí ředitel Czech opnu jiné kapitole, měl jako předseda svazu pravdu, když říkal, aby se to nepřehánělo, abychom nedělali mistrovství předškoláků, čtyřletých a v nadsázce říkal "ještě nenarozených". Ostatně asi současný nejzkušenější trenér v ČR má na to podobný náhled - "exelerovaní talenti". Takže 15. a 17. z MČR H8, ročníku 2005 a 2007 neznamená, že nemusí být jednou velmistry ani to, že hranici "talent klubu" nepřekročí, stejně jako jejich vrstevníci, kteří šachy hrají/ještě nehrají. Pokud chtějí a souhlasí s propozicemi jako extrahráči ať jedou, pokud kvůli penězům, propozicím a nástupu do školy nepojedou, opravdu nic tím v jejich letech nezameškají. Desítka minut strávená na partii, jak píšete, zas takovou výhrou není a motivace příště si vybojovat šampionát medailí na MČR bude paradoxně třeba o to větší. Prostě na zvážení: Motivace budoucí zvědavosti zatím nedosaženého x Byl jsem tam a nic moc, za pár minut partie končila, jsem zvyklý dalších 6 denně. Ať se vám práce s mládeží daří, hodně úspěchů přeji z druhého konce republiky.PS: Re 46: Diskuse řítí..... Ano, chtít mít na svém webu "bohatou" diskusi a přitom "kultivovanou", napadá mne z "Nejisté sezóny" Smoljaka+Svěráka o požadavku na "konstruktivní satiru", výrok, "zda ve spojení těchto dvou slov není již předem něco vzájemně se vylučujícího" :)) Úspěšný letní den přeji s dobrou náladou.
 

50
22.7.2013 16:00:26 - Radek Zádrapa
ad 49: Vážený anonyme, ptáte se vsetínských funkcionářů " jestli malá začínající děcka" patří na evropskou scénu. Tu otázku kladete špatnému adresátu. Tím správným jsou ti, kdož psali a schválili propozice. Ti je pozvali, jich se ptejte. Víte, přišlo by mi normální, kdybyste např. napsal, že považujete za správné, aby extra hráči přispěli na účast na MEU medailistům národních šampionátů a funkcionářům. O tom byl otevřený dopis a o tom se dá a podle mě i má diskutovat. Ponižování (anonymní!) šachového umění mladých kluků k ničemu nevede. Osobními útoky spíše ze šachů vytlačíte už tak vzácné peníze.PS: účast či neúčast na Openu Vsetín s diskusí o podmínkách účasti na MEU nesouvisí.
 

49
22.7.2013 10:10:57 - Otevřený dopis vsetínským funkcionářům
Vážení funkcionáři, odpovězte šachové veřejnosti na položené otázky. Proč nehráli vaši talenti Open Vsetín? Proč jste je nevzali do svého turnaje bez startovného? Ubytování měli doma. Hráli kluci vůbec někdy vážnou partii? Hráli nějaký turnaj tempem 90 minut na 40 tahů plus 30 vteřin na tah? Nemělo být MEU jejich prvním openem? Opravdu si myslíte, že malá začínající děcka patří na evropskou scénu?
 

48
22.7.2013 10:09:10 - Výzva pro Cyrila a Metoděje
Vyzýváme Cyrila a Metoděje, vraťte se do Vsetína. Uplakané vsetínské pány jste naučili psát, ale nenaučili jste je číst! Jeden jako druhý se ptají na věci, které jsou v propozicích. Ptají se na věci, které tady byly vysvětleny. Oni neumí číst.
 

47
20.7.2013 22:41:06 - David Klímek (admin webu škz vsetín)
Upozornění pro návštěvníky webu: V diskusi u příspěvku č. 37 došlo ke zneužití jména pana Kubaly. Pan Kubala mi potvrdil, že není autorem příspěvku.
 

46
20.7.2013 14:01:38 - skočdopole
diskusese řítí tam kam by neměla, někdo se vydává za někoho jiného, všechno jde do politiky, šíří se pomluvy,.....
 

45
18.7.2013 7:48:18 - Štěpán
Obě děti Přibylovi se loni účastnily mistrovství světa, kde jsou náklady několikanásobné. Odhaduji, že nejde o cenu, ale o cenu neúměrnou kvalitě poskytovaných služeb. Nemluvě o jiných argumentech v komentáři p. Přibyla - např. nutnost dlouhé dovolené.Prostě označit oponenty za lenochy není argument, je to osobní útok.
 

44
17.7.2013 21:24:02 - Čerstvý vítr z hor
Kdyby pánové jako Řezníček, Přibyl apod. místo energie věnované do přesvědčování pořadatele, proč jim má dát slevu na tohle nebo povolit onohle, raději tuto energii věnovali do něčeho užitečného (např. výrobě nějakého výrobku), tak by mohli tuto energii zpeněžit a z takto vydělaných peněz dopřát svým synům a dcerám turnaj evropské úrovně.
 

43
17.7.2013 21:22:35 - Čerstvý vítr z hor
Kdyby pánové jako Řezníček, Přibyl apod. místo energie věnované do přesvědčování pořadatele, proč jim má dát slevu na tohle nebo povolit onohle, raději tuto energii věnovali do něčeho užitečného (např. výrobě nějakého výrobku), tak by mohli tuto energii zpeněžit a z takto vydělaných peněz dopřát svým synům a dcerám turnaj evropské úrovně.
 

42
17.7.2013 21:13:14 - Radek Zádrapa, Zbrojovka Vsetín
Zneužití jména známé osoby pro vlastní komentář je věc nanejvýš odsouzeníhodná. Dost možná, že takto byl poškozen nositel známého šachového jména, Martin Kubala, viz. komentáře č. 37 a 38. (Pravděpodobnost, že text napsal jeho jmenovec je malá). Pokud se o zneužití nebo možném zneužití jména doví administrátor webové diskuse, může text buď smazat nebo naopak ponechat a vyzvat postiženého, aby autorství v dalším komentáři odmítnul. Smazání komentáře by mohlo věc znepřehlednit a tím poškozeného dost možná ještě více poškodit. Přimlouval bych se proto za ponechání takového komentáře v diskusi a odmítnutí autorství v jiném komentáři.
 

41
17.7.2013 18:26:21 - To již je moc
Psát po nickem známé osoby, tím končily i rozumné diskuse na webech neb to je největší svinstvo. Samozřejmě, že se může hájit, že má stejné jméno a že je třeba nevlastním otcem žáka. Ale každý pochopí, že je to výmluva a že to byl cílený podlý atak jak na pořadatele, tak na vedoucího projektu škol. Prostě pokus o diskreditaci včetně obsahu jak z Neználkova. Domácí, smažte nebo nechte jako odstrašující příklad, hlavně aby nikdo neopakoval.
 

40
17.7.2013 18:26:14 - To již je moc
Psát po nickem známé osoby, tím končily i rozumné diskuse na webech neb to je největší svinstvo. Samozřejmě, že se může hájit, že má stejné jméno a že je třeba nevlastním otcem žáka. Ale každý pochopí, že je to výmluva a že to byl cílený podlý atak jak na pořadatele, tak na vedoucího projektu škol. Prostě pokus o diskreditaci včetně obsahu jak z Neználkova. Domácí, smažte nebo nechte jako odstrašující příklad, hlavně aby nikdo neopakoval.
 

39
17.7.2013 18:14:43 - To již je moc
Psát po nickem známé osoby, tím končily i rozumné diskuse na webech neb to je největší svinstvo. Samozřejmě, že se může hájit, že má stejné jméno a že je třeba nevlastním otcem žáka. Ale každý pochopí, že je to výmluva a že to byl cílený podlý atak jak na pořadatele, tak na vedoucího projektu škol. Prostě pokus o diskreditaci včetně obsahu jak z Neználkova. Domácí, smažte nebo nechte jako odstrašující příklad, hlavně aby nikdo neopakoval.
 

38
17.7.2013 13:57:43 - Antonín Surma
Chci upozornit, že pod komentářem číslo 37 se neskrývá Martin Kubala, vedoucí projektu ŠSČR "Šachy do škol". Činím tak v zastoupené M.Kubaly, který nyní nemá možnost internetového připojení.
 

37
16.7.2013 15:02:56 - Martin Kubala
S otevřeným dopisem naprosto souhlasím, je to možnost jak ukázat ŠSČR, že takovéhle chování ze strany pořaatelů, nebude široká šachová veřejnost akceptovat. Každý kdosi tento otevřený dopis přečetl musí pochopit, že pan Fiala opravdu má zájem pouze zbohatnout. Myslím si, že kdyby byla možnost pro hráče ŠSČR dojíždět, využila by ji drtivá většina moraváků a slezských hráčů. Ale na tom by si pořadatelé nevydělali. Vypaá to jako by nechtěli oni sami pořadatelství MEU v ČR. Nejspíše se po téhle vlně kritiky chcou stáhnout.... A jen tak mimochodem: Honzo, kdo vůbec jsi? Pan Fiala? A kdo je těh 150 šťastných, co to mají zadarmo??????
 

36
15.7.2013 2:07:13 - Pat a Mat
Zdravím všechny, zajímalo by mě, s kým chce předseda ŠK Světlá jednat o převodu pořadatelských práv na MEU 2014. ECU dává od budoucích MEU ruce pryč a tím uznává, že právně nemá nárok jakýmkoliv způsobem organizovat tyto soutěže. Navíc ani v jejich turnajových pravidlech MEU mládeže vůbec nefiguruje. Pokud je mi známo, tak žádný rakouský pořadatel nepředložil nabídku na uspořádání MEU 2014. Proč by tedy on měl nyní něco přebírat? Jedinou nabídku předložil pouze ŠSČR. Takže na diskuzi o převodu pořadatelství zbývá pouze VV ŠSČR. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že MEU je čistě soukromá iniciativa určitého pořadatele, který si sám tvoří propozice turnaje. Mimo jiné určuje i to, kde mohou a nemohou být účastníci mistrovství ubytováni. Vzhledem k tomu, že ECU právně s MEU nic společného nemá, nemůže být logicky očekávána jakákoliv sankce týkající se podmínek propozic. Ještě neproběhlo ani letošní mistrovství a pořadatel se vzdává práva na uspořádání v roce příštím. Přitom příprava „vítězné“ nabídky do konkurzu ECU byla nelehká, ale po tříletém úsilí se věc podařila. Jako důvod vzdání se MEU 2014 uvádí pořadatel negativní kampaň vůči němu ze strany šachové veřejnosti. Ten pravý důvod bude s vysokou pravděpodobností asi někde jinde. Dalším důvodem je prý nepřidělení dotace ze strany MŠMT a kraje. Přitom již v roce 2009 na stránkách NŠS ředitel letošního MEU sám prohlásil, že MEU mládeže nepatří mezi akce sledované ministerstvem a v rozpočtu šachového svazu tedy není možno z jeho strany očekávat přísun prostředků na mládež. Rovněž by bylo pošetilé očekávat, že po dotaci 3.000.000,- Kč na ME v Praze přidělí ministerstvo další peníze do oblasti šachu, navíc do turnaje, kde se účastníci počítají v řádu spíše desítek než stovek jako u ME. Myslím si tedy, že spíše než u jiných by měli pořadatelé chybu hledat také u sebe. Dále by neměli tak lehce utíkat z boje a stát pevně za svým rozhodnutím uspořádat v Malenovicích mistrovství v roce 2013 i 2014. I když sankce za neuspořádání MEU 2014 nehrozí, měli by dodržet svůj slib. Přísloví říká, že slovo dělá chlapa. Jinak udělají ostudu nejen sobě samotným, ale i českému šachovému svazu a možná i celé České republice.
 

35
14.7.2013 11:49:33 - nn
A je tak na okraj. I když je dotace ECU nulová, tak můžeme být ještě rádi. Na každém ME musí hráči platit kromě startovného a pobytu i tzv. poplatek ECU ve výši 65 E, extra hráči dokonce 130 E.
 

34
14.7.2013 11:29:59 - nn
A je tak na okraj. I když je dotace ECU nulová, tak můžeme být ještě rádi. Na každém ME musí hráči platit kromě startovného a pobytu i tzv. poplatek ECU ve výši 65 E, extra hráči dokonce 130 E.
 

33
14.7.2013 11:28:13 - nn
Nejprve mi dovolte, abych se Vám omluvil, že jsem se nepředstavil. Z textu jistě pochopíte proč. Žijeme v Evropě, kde se říká, že si jsou všichni rovní, ale opak je pravdou. Někteří si jsou rovní a někteří si jsou rovnější. Jinak by Rakousku nemohla projít jejich neoficiální konkurenční akce. Náš delegát a náš svaz protestovali a mohou protestovat, jak chtějí, ale ničeho nedosáhnou. Náš vliv v evropské a světové exekutivě je malý a Rakušáci mají svého bosse, který dlouhá léta řídil evropskou exekutivu. Co k tomu více dodat?
 

32
14.7.2013 11:25:32 - Václav Budovec
Jednoznačný souhlas s Martinem Přibylem a panem Juříčkem. Nevím, proč ministerstvo ani kraj nedaly na turnaj dotace, tady bych chybu viděl hlavně na straně vedení svazu. Pořadatelé určitě mohli - a měli - žádat o výjimku z povinného ubytování pro hráče z okolí, když to šlo v Praze, nechápu, proč to najednou nejde v Malenovicích. Možná by ji ECU tentokrát nepovolila, ale aspoň nějaká snaha měla být. Rád bych se také od někoho dověděl, zda mě - pokud bych přijel jako divák - vůbec pustí do hotelu. V Praze to možné nebylo, pořadatelé se odvolávali na předpisy ECU. Propozice turnaje v Malenovicích uvádějí, že : " Access to playing areas, venues and the hotels will be allowed only to people accredited by the organizer " . Bohužel je to pokračování v politice oficiálních hotelů s předraženými cenami, zákazu vstupu divákům, různými nesmyslnými pravidly atd. Podle mě naprosto špatná cesta, která šachu rozhodně víc uškodí než prospěje.
 

31
14.7.2013 11:07:27 - Zdeněk Fiala
Dobrý den, rád bych vysvětlil několik zásadních věcí, které zůstávají stále nepochopeny. Přihlášku do konkurzu na MEU 2013 jsme podávali již v červnu 2011. Před podáním přihlášky jsme museli zajistit řadu náležitostí a také jsme museli podepsat řadu smluv. Naše přihláška uspěla v konkurzu na pořadatele a my pořádáme oficiální MEU.ECU nemusí dávat žádnému pořadateli žádné dotace, protože mu dává punc mistrovství a zájemci o tento punc rádi žádají a respektují nastavená pravidla. ECU nám oficiálně přidělila Mistrovství EU a my nemůžeme a ani nechceme porušovat pravidla. Stejně tak nemůžeme porušovat ostatní smlouvy a dohody, které jsme v souvislosti s MEU podepsali. Když řekneme, že ECU nebude v budoucnu řešit soutěže, které se netýkají celé ECU, tak to znamená, že ECU nebude řešit MEU 2015. To ale neznamená, že nebude kontrolovat dodržování již uzavřených dohod. Na naše porušování pravidel by pak doplatil jiný český pořadatel, který by chtěl pořádat jinou soutěž ECU. Akce v Murecku je zcela jiný případ. ECU jim žádný statut mistrovství nepřidělila, takže oni nemusí dodržovat vůbec žádná pravidla. Mají svoje pravidla a také svoji motivace k pořádání neoficiálního MEU.Za účast na MEU v zahraničí platili naši extra hráči cca 14.000 Kč, za účast na ME v zahraničí platí naši extra hráči cca 27.000 Kč. Našich extra hráčů se vždy účastnilo minimální množství. Získáním MEU do ČR jsme chtěli umožnit účast většímu počtu českých hráčů a zároveň jsme chtěli snížit náklady českých hráčů. Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom mohli náklady snížit více. Bohužel to nejde. Pořadatel je jako jediný zodpovědný za úhradu všech nákladů. Věřte mi, že kdyby bylo udělování výjimek bezproblémové, tak bychom rozdávali výjimky a byl by klid vášní.Ing. Zdeněk Fiala, předseda ŠK Světlá n.Sáz.
 

30

14.7.2013 9:13:21 - ten, kdo už byl na ME
Svým slovům věřím. Otevřete si propozice MS a ME za poslední roky a dáte mi zapravdu. Kromě ME znám i openy kde je ubytování součástí startovného. Kdo nechce nehraje. Nepodepisuju se neb nechci být terčem některých jedinců. Ostatně i ostatní pisatelé jsou pro mne anonymové neb si nemohu ověřit jejich identitu. I já si moh napsat jméno dle libosti. Věta o marxismu-leninismu patří všem kdo si myslí že je něco zadarmo.

 

29

13.7.2013 23:30:44 - David Klímek
Petře, diskusi na novoborském najdeš na www.nss.cz/otevreny-dopis-ze-vsetina , stránky pořadatele vč. propozic www.chess-svetla.cz

 

28

13.7.2013 22:47:23 - Petr Smilek
Nevíte někdo, kde bych mohl získat více informací o MEU? Hledal jsem i nějakou dizkusi na www.nss.cz, ale nic jsem nenašel. Asi neumím hledat.. :DChtěl bych si o tom něco zjistit, než si udělám obrázek.Když jsem četl tuto dizkusi, zarazily mě některé anonymní příspěvky (nejvíce 26). Podepsat se stylem "Ten, kdo už na ME byl" mi přišlo jako snaha zastrašit. Vůbec všechny anonymní příspěvky jsou zbabělé! Pravý muž přece věří svým slovům :)

 

27

13.7.2013 14:42:11 - Viktor Novotný
Dobrý den všem, odpověď ŠSČR se připravuje, u kolektivního orgánu z celé země je to proces poněkud složitější a hlavně musíme plnit celou řadu jiných úkolů, příští týden máme např. VV. Pokusím se to pojmout šířeji a zohlednit i diskuzi s rodiči, např. p. Přibylem. To považuji za vhodnější než zveřejňovat košatou a roztříštěnou mailovou diskuzi bez autorizace autorů. Děkuji za pochopení, Viktor Novotný, předseda ŠSČR.

 

26

13.7.2013 13:41:56 - Pavel Chrz
Re Stanislav Juříček - kofein a doping: Omlouvám se, že poopravím věc, která s tím méně souvisí, jen, aby nešla veřejnosti mylná informace.Kofein není doping. "Doping z lékařského hlediska" je neexistující pojem. "Z lékařského hlediska mohou být látky škodlivé, neškodné, povzbuzující, atp." Doping je to, co je určeno mezin. olymp. výborem (dopingovou komisí, kde jsou lékaři), že dopingem je. A krátce poté, co šachisté z důvodů státních grantů a dotací museli podepsat antidopingovou chartu (a v té doby určité, ne však malé, min. množství kofeinu bylo dopingem), byl kofein z listiny dopingových látek vyškrtnut (tím nebylo řečeno zda škodlivý je či není, prostě považovali testování za zbytečné, jako v dopingových látkách není přeslazená nekvalitní limonáda nebo hamburger). Ja na každém se svobodně rozhodnout, zda mu pomáhá, chutná či škodí a stejně tak se v dnešní době rozhodnout, zda uvěří posledním průzkumům, že 4-6 kafí denně je pro zdravého člověka neškodné (dokonce prý jakým nemocem brání). Nebo bude z opatrnosti svého zdraví pochybovat, zda průzkum náhodou nesponzorovaly kávovarnické a farmaceutické společnosti. "Je to pravda, protože to říkali v televizi", již dávno neplatí. V každém případě kofein se již netestuje.

 

25

13.7.2013 11:57:38 - Standa Juříček
Musím reagovat na příspěvek anonyma (viz 24), který ani neumí podepsat to co deklaruje. Ano, máte pravdu v tom, že jsem nehrál žádné MS, ME, atd. Moje výkonnost byla kdysi kolem 2270 a herně bych podobný turnaj jistě zvládl. Důvod proč jsem nejel byl prozaický, či spíše politicko-ekonomický. Jednak jsem na to finančně neměl a navíc by mne tehdejší režim za hranice ani nepustil, kádrově bych kvůli svému křesťanskému přesvědčení samozřejmě neprošel. Jistě, člověk si musí připlatit, když chce hrát s velmistry, s tím souhlasím, ale to se přece týká povinného vkladu do turnaje. Na všem ostatním se pak logicky snaží ušetřit, to je normální ekonomické chování a nikoliv marxisticko-leninský přístup, jak se mi snažíte podsunout. A co se týká toho, že údajně nechci, aby se v ČR pořádaly turnaje typu MEU? No to je hloupost jako vrata! Naopak chci, protože právě na takovém turnaji mohou domácí hráči ušetřit na drahém jízdném a ještě dražším ubytování, do Brazílie za 120.000,- Kč, jak správně píšete, asi nepojedou. Pokud nebudou mít nějakého movitého sponzora, třeba onoho zmíněného pana Hušáka, ten by možná mohl „zatáhnout“ i jednu celou olympiádu. Proto jsem také byl někdy v 90.letech jednoznačně např. mezi těmi, kteří podporovali velmi schopného funkcionáře ing. Vachka ve věci uspořádání olympiády v Brně. Proč se nakonec neuskutečnila (a prostředky na to byly), o tom bychom mohli vést další debatu. Naznačím jen to, že země, které na tom byly ekonomicky „ve srabu“ tak jako nyní ČR, ji uspořádat dovedly (Srbsko, Řecko), my nikoliv. A u nás ji zřejmě neuvidíme ani za dalších dvacet let. Takže, příteli, na závěr jen toto: Při takových direktivách ECU, jaké nastavuje, se nakonec dočkáme toho, že nám bude nutit nejen za jakou cenu a kde musíme spát, ale i to, že musíme mít proužkované pyžamo, v jaké finanční výši si musíme objednat jídlo, kdy můžeme opustit hotelový pokoj a nakonec nám zakážou i to kafe u partie, protože z lékařského hlediska je kofein vlastně doping.

 

24

13.7.2013 9:15:33 - ten, kdo už byl na ME
Prosím Vás odložte už příručku marxismu-leninismu. Komunismus nebude. Nic není zadarmo. A když někdo dostane něco zadarmo někdo jiný to musí zaplatit. Tak funguje ekonomika na celém světě a i ve světě šachu. Na všech MS a ME má jedna část lidí pobyt zdarma a druhá část lidí zaplatí dvakrát nebo třikrát tolik. A všichni musí bydlet v oficiálním hotelu. Když nařídíte pořadatelům MS a ME aby zrušili povinnost bydlet v oficiálním hotelu a dali extra hráčům pobyt nízkou cenu tak už příští rok MS a ME nebude. Vám ale principy MS a ME nevadí. Vy jen chcete aby český pořadatel byl lepší než ti zahraniční. Vy vlastně chcete aby se MS, ME a MEU nepořádalo v ČR. Pana S.J. znám. Opravdu hrál desítky turnajů. Nikdy ale nehrál oficiální MS, ME a MEU. Každá úroveň holt něco stojí. Mimochodem i na kvalitních openech mají někteří hráči pobyt zdarma a ještě dostanou startovné. A jejich náklady zaplatí slabší hráči. Kdo chce hrát silný open si rád připlatí. A kdo chce levný turnaj hraje regionální open. Kdo nechce platit za velmistry nejede na turnaj s velmistry. Kdo nechce platit za účast na MEU nejede na MEU. Nic není zadarmo. My jsme také nejeli a MS v Brazílii neb jsme nechtěli dát 120 tisíc za jednoho reprezentanta a jeden doprovod.

 

23

12.7.2013 23:45:57 - Standa Juříček
Krásná diskuse, do níž se musím zapojit i já. 1/ Zcela souhlasím s vyjádřením IM Martina Přibyla (viz 8), za což mu děkuji. Napsal to přesně tak, jak si to myslím i já. 2/ K názoru Honzy (viz 16) bych jen dodal, že oba bratři jsou herně t.č. zřejmě „ve třetím sledu“, ale nikde není napsáno, že tam také skončí. Jeden dobrý šachista kdysi řekl (cituji): „I ten největší dub byl kdysi žaludem, který mohlo sežrat každé prase.“ Takže apriori nepodceňujme, navíc proto, že nebudeme-li mít tento třetí sled (myšleno širokou členskou základnu), z „prvního sledu“ se zakrátko stane evropský odvar, na to vemte jed. A tvrzení, že reprezentují Vsetín je podružné. Jedná-li se o MEU a naši hráči jsou členem ŠS ČR, pak je jasné, že reprezentují především ČR a nikoliv oddíl. 3/ K názoru Honzy (viz 22) jen tolik. Pokud na toto MEU nedala ECU ani korunu (či přesněji euro), pak by se turnaj měl nazývat spíše „Mezinárodní turnaj firmy XY“, podobně jako třeba jednotlivé turnaje na pardubickém festivalu. A že na celou akci nepřispěl ani ŠS ČR? No, není divu. Peníze ze Sazky, které byly vždycky směřovány jako dotace do sportu jsou bezpečně „uloženy“ na ostrově pana Hušáka a v jiných jeho aktivitách, takže náš svaz má dnes, slušně řečeno holou zadnici a horko-těžko shání finance alespoň na reprezentaci toho „prvního sledu“ …4/ Hrál jsem desítky turnajů i mezinárodní úrovně, ale nikdy si pořadatel nevynucoval můj start podmínkou, že MUSÍM bydlet a MUSÍM se stravovat za ceny, které mi určí on. Vždycky mi dal určitou nabídku a tu jsem pak akceptoval, či odmítl. Je naprosto nesmyslné nutit zaplatit za dva hráče a jeden doprovod 18.600,- Kč, když na turnaj lze dojet autem za necelou hodinu za cenu benzínu. Navíc se tímto pořadateli uvolňuje kapacita pro další event. zájemce ze zahraničí, ti určitě dojíždět nebudou. 5/ Velmi by mne také zajímalo, kdo je oněch „150 vyvolených“, kteří mají celý turnaj zadarmo.

 

22

12.7.2013 18:36:11 - David Klímek
Ad:20+21 (Honza) V propozicích turnaje je uvedeno: Pořadatel: Šachový klub Světlá nad Sázavou ve spolupráci se Šachovým svazem ČR. Takže, pokud tomu dobře rozumím, ze ŠSČR se stal soukromý subjekt ? Pokud ne a zůstal o.s. tak se ptám: V čem spočívá spolupráce a proč nemá právo revidovat propozice jako spolupořadatel ?. Myslím, že jako členové ŠSČR, máme právo se na něj obrátit otevřeným dopisem. Jaké k tomu zaujme stanovisko je druhá věc, pokud se dočkáme odpovědi ze strany ŠSČR.

 

21

12.7.2013 17:17:31 - Honza
Ad 14: ŠSČR není řídícím orgánem MEU a ani se na akci finančně nepodílí. ŠSČR tak nemá právo revidovat soukromý projekt. Vizitkou členů ŠSČR vůči ECU a FIDE je veřejná diskuze zlých, závistivých a neznalých Čecháčků. Vizitkou pořadatele pak bude hodnocení akce od vedoucích jednotlivých výprav.

 

20

12.7.2013 17:04:25 - Honza
Ad 18: Je smutné, když nejste ochoten pochopit psaný text. Zkusím to „polopatě“. MEU je soukromá akce za soukromé peníze. Dle zveřejněných informací nejde na MEU z veřejných prostředků ani koruna. MEU pořádá soukromý subjekt pod hlavičkou ECU. Nechápu, kdo Vám dal právo doporučovat pořadateli, jak má či nemá postupovat. Pořadatel má noty odjinud. A Vaše rady jsou zcestné nesmysly, na které nebude reflektovat ani pořadatel krajského openu.

 

19

12.7.2013 14:01:24 - Pavel Chrz
Hádejme se mezi sebou, dále je přeci obtížnější vidět....Jak píši na nss, měli bychom kritiku obrátit do Murecku a hlavně na ECU a tím pověřit našeho delegáta či VV. Ti mohou být největším důvodem ztráty pořadatele a nutných nastavených podmínek pro její zmírnění. Naprosto neomluvitelná skutečnost dle mého názoru.

 

18

12.7.2013 11:46:03 - Radek Zádrapa
ad 16 (Honza): Kvůli - jak píšete "bouři ve sklenici vody" vyvolané navíc obyčejnými "extra účastníky" - by pan Fiala tak rychle a teatrálně nerušil své pořadatelství MEU 2014. Kdyby si byl projektem jistý, kritiku by vysvětlil a jel dál. A mimochodem (asi na rozdíl od Vás) si nemyslím, že MEU je soukromá akce typu "ber nebo jdi jinam", u které bychom (šachová veřejnost a šachoví rodiče) měli rezignovat na kultivaci podmínek.

 

17

12.7.2013 11:25:14 - třídní nepřítel jezdce 64
Odpověď pro Nezávislého šachistu z Moravy: Pořadatele MEU by měl prošetřit revizní výbor ÚV KSČ, protože pořadatelé hrubě porušují pravidla socialistické morálky a narušují socialistické soužití. Jedná se o buržoazní živly, kteří rozvracejí naši socialistickou společnost a brzdí nás v cestě ke komunismu. Cituji Tvá slova správně, Václave? Předrokem 89 jsi zavíral své politické odpůrce, i mě jsi nechal zavřít. Vítal jsi okupační vojska a dnes bereš nehorázné výsluhy za přisluhování minulému režimu. Dnes kolaboruješ s KSČM, ČSSD i s ODS. Tvůj charakter se nezměnil.

 

16

12.7.2013 9:45:25 - Honza
Reakce zástupců Vsetína je zcela nesmyslná. Jejich hráči nejsou hráči prvního sledu. Dostali možnost startovat na MEU jako extra hráči. Nemají povinnost startovat a nikoho kromě Vsetína nereprezentují. Mají možnost využít nabídky a nebo nabídku odmítnout. Nemají však právo dožadovat se svých podmínek. Já osobně jsem si nikdy na žádném turnaji žádné podmínky nevynucoval. Celý život hraji jen a pouze turnaje, kde mi podmínky vyhovují. Zbytečná bouřka ve sklenici vody.

 

15

11.7.2013 19:13:38 - nezávislý šachista z Čech
Nepíši k jádru diskuse, jen kolegovi z Moravy (a dalším, kteří se toho dotkli) sděluji, že:Oprávněný účastník je jediný v každé kategorii (např. třetí z MČR, vybrali-li si první dva MS, ME). Ten má jiné podmínky. Ostatní jsou "extra hráči". To bylo tak i na ME Praha. Do šestnáctého místa na MČR znamená, že nemusí žádat jako "extra hráč", což by jinak musel, ale rovnou se může přihlásit. Prostě motivačně, že si "vybojoval", ale jen a pouze statut "extra hráče". To je dtto jako další divoké karty. Opravdu by měl svaz dotovat (i bez dalších divikých karet) 14x4 hráčů + 7x4 hráček? Na těchto akcích, ať v ČR nebo zahraničí dotuje jen trenéry pro oprávněné (rozuměj pro jednoho(nu) z každé kategorie).

 

14

11.7.2013 18:01:13 - nezávislý šachista z Moravy
Akce MEU, bychom měli chápat, jako významnou šachovou akci, kterou se i prezentuje ŠSČR...?! Ten by měl v této věci mít jasno,plně zodpovídá dle mého názoru za pořadatele, v našem případě ŠK SB Světlá n/Sáz. Připadá mi to, jako když se k MEU VV ŠSČR nehlásí, ač je a ve svém důsledku je to jeho vizitka v rámci FIDE. Reakce šachistů Vsetína, rodičů oprávněných účastníků jsou zcela na místě, to si myslím je většině šachistů, rodičů hráčů i funkcionářů jasné. Reakce pořadatele jsou výmluvné, neseriozní a ostudou ŠSČR! Rozhodně by se celou věcí měl zabývat VV ŠSČR, včetně RK ŠSČR a celou záležitost prověřit a šachovou veřejnost seriozně informovat.Ono počítat s dotací, příspěvkem od ministerstva a kraje a na tom stavět organizaci MEU mládeže, je loterie?! Proč mládežnickým oprávněným reprezentantům ČR, ŠSČR neproplatí X částku, tak, aby byla pro rodiče přijatelná? Raději se peníze kutálejí jinam a pak chceme zvyšovat členskou základnu, zájem mládeže a úroveň reprezentace?

 

13

11.7.2013 13:33:26 - Radek Zádrapa
Ad 11 (Jarda): Proč by měl pořadatel trpělivě hledat další (=lepší) možnosti? Protože ty současné jsou neférové. A omlouvat to nefér podmínkami jinde? Logika - když ostatní jednají nefér tak já budu taky - se z dlouhodobého pohledu nevyplácí.

 

12

11.7.2013 12:01:34 - Postřižiny
Napadají mne dvě hlášky ze slavného filmu."Musíte se více snažit, pane správče". Jak poté kontroval již jen před manželkou, doplní si každý sám.

 

11

11.7.2013 11:14:21 - Jarda
Pane Zádrapa, četl jsem hodně propozic. Texty propozic FIDE a ECU se každoročně opakují. Propozice MEU nejsou vlastní dílo a jsou schválené ECU, viz výše. Proč by měl pořadatel trpělivě hledat další možnosti? Proč by měl vůbec pořadatel pořádat MEU v ČR? Proč by měl trpělivě poslouchat všechny lži a urážky? Mládež jede letos na ME do Černé Hory. ME je v mimosezoně a pobyt je za 48E. My jsme na ME nepostoupili, ale známí na ME jedou Mají rezervovaný pobyt za 24E. Proč nemají všichni pobyt za 24E? Budvy se nikdo neptá.

 

10

11.7.2013 9:40:33 - Radek Zádrapa
Zajišťovat finanční neztrátovost akce vnuceným ubytováním a stravováním, a to i těm, kteří mohou a chtějí dojíždět, je diskriminační. Omlouvat to propozicemi (v určité míře asi vlastnoručními) je alibistické. Jde o nešťastné řešení "ekonomiky" akce, protože poškozuje mládežnické šachové prostředí v očích rodičů, tedy těch, kteří to vše velkým dílem platí. Pro pořadatele je jistě nesnadné sestavit pravidla tak, aby akce byla finančně neztrátová a zároveň nediskriminující. Ale je lépe taková pravidla trpělivě a poctivě hledat, než v reakci na kritiku prásknout dveřmi.

 

9

11.7.2013 0:08:24 - David Klímek (david.klimek@sachy-vsetin.cz)
Pane Přibyle, když mi pošlete vaše vyjádření k současnému stavu mládeže včetně komentářů a reakcí od pana Fialy a Novotného, uveřejním to klidně na našem webu formou nového článku.

 

8

10.7.2013 22:59:14 - IM Martin Přibyl
Dobrý den,s Vaším otevřeným dopisem se plně ztotožňuji. Společně s dalšími rodiči jsme během tohoto týdne vyjádřili různé výhrady nejen k tomuto turnaji, ale i k dalším záležitostem v našem současném mládežnickém šachu. Naše komentáře, stejně jako reakce pánů Zdeňka Fialy a předsedy Šachového svazu ČR Viktora Novotného bychom rádi zveřejnili, aby se s nimi mohla seznámit širší šachová veřejnost.

 

7

10.7.2013 20:23:51 - Jarda
A jen tak na okraj. Žádný z Vašich hráčů nedosáhl úrovně pro oprávněnou nominaci na MEU. Těm Vašim klukům dal šanci na účast pan Fiala a jeho tým. Nebýt českých pořadatelů, ani byste o MEU neuvažovali.A ani byste nečetli propozice. A byl by klid.

 

6

10.7.2013 20:08:10 - Jarda
Pane Klímek. O osudu MEU 2014 je rozhodnuto. MEU 2014 nebude v ČR. Kopíruji Vám rozhodnutí zveřejněné na NSS.ŠK Světlá nad Sázavou na dnešní mimořádné schůzi projednal aktuální negativní kampaň vůči pořadateli MEU 2013. ŠK původně plánoval vyhodnotit pořádání až po skončení MEU 2013. Dnešní den však naše zklamání z chování části šachové veřejnosti překročilo únosnou míru a výbor ŠK se rozhodl na negativní kampaň adekvátně reagovat.ŠK Světlá nad Sázavou přijal hlasováním usnesení: „ŠK Světlá nad Sázavou pověřuje předsedu ŠK Světlá jednáním s VV ŠSČR, ECU a rakouským pořadatelem o převodu pořadatelských práv na MEU 2014 na rakouského pořadatele“.Pořádáním Mistrovství EU mládeže v ČR jsme chtěli umožnit účast většího počtu hráčů ŠSČR a dále jsme chtěli pomoct našim hráčům snížit náklady na účast na mistrovské evropské soutěži. Mysleli jsme si, že si šachová veřejnost bude naší práce vážit. Bohužel se nám dostalo opačného efektu. Pro pořádání MEU jsme neobdrželi žádné dotace, a proto jsme museli výrazně omezit výdaje v rozpočtu MEU. Přesto se nám podařilo snížit náklady pro extra hráče ŠSČR na polovinu oproti účasti na MEU pořádaném v Rakousku. Bohužel i toto se zdálo některým lidem příliš málo. Někteří lidé od nás opakovaně požadovali porušení oficiálních propozic a na naše vysvětlení reagovali neúnosnými invektivami. Věříme, že věční stěžovatelé nyní dosáhli svého uspokojení. A pořadatelé se už budou moct v klidu věnovat pouze přípravě MEU 2013.Všem šachistům přejeme mnoho šachových i nešachových úspěchů. Všem potenciálním zájemcům o účast na MEU 2014 v ČR se omlouváme.

 

5

10.7.2013 18:42:51 - David Klímek
Pro anonymní pisatelé, u nás se bát nemusíte podepsat. :-) pro anonym (4): Špěpán Řezníček je legálně postupující z MČR do 8 let a Patrik Řezníček skončil 17. (postupuje 16.) z 90. účastníků a to mu bylo 5 let. Pro anonym (3): Cílem dopisu nebylo zhatit MEU 2014. Věřím, že se celá situace nějak urovná a MEU 2014 se v ČR bude konat. Jenom by mě zajímalo proč pořadatelé nepožádali o vyjímku v ubytování jako při pořádání ME 2012 a tím nevytvořili ještě výhodnější podmínky pro hráče z ČR, chápu, že tady zvítězila ekonomika nad logikou. Co taková BŠS ? která je zastupena cca 10. hráči, ti to mají necelé půl hodiny autem od místa turnaje. Ti by nevyužili možnost dojíždět ?

 

4

10.7.2013 17:26:52 - jako předchozí-anonym
Myslím, že by se ve Vsetíně bafuňáři měli již probudit ze zimního spánku a vzpamatovat se! Taky by ten plovoucí znak měli někam strčit mimo, to se nedá normálně číst. Stejně jako na ME 2012 bude i MEU 2013 zapleveleno domorodými outsidry, který těm legálně postupujícím jen zprýzní turnaj....a ještě si budou vyskakovat...ale zde je to již jen o informacích mezi stranami. Mimochodem-před pár léty jste se nedozvěděli téměř nic! Ano, a co budou dělat ostatní ubytovaní špunti v Malenovicích až skončí za deset minut partii a venku bude již pátý den pršet?

 

3

10.7.2013 16:40:12 - zdroj nss podruhé
Bylo dosaženo cíle a MEU 2014 se nebude v naší republice konat.

 

2

10.7.2013 16:02:04 - zdroj: www.nss.cz
Vyjádření hlavního pořadatele Zdeňka Fialy: zdroj: www.nss.cz                                                                                       Vážení šachoví přátelé,zasílám Vám reakci pořadatele MEU 2013 na Otevřený dopis ŠO Zbrojovka Vsetín. Nejprve bych se stručně vyjádřil k obsahu dopisu, dále bych Vám chtěl vysvětlit okolnosti pořádání MEU v ČR a hlavně bych rád uvedl na pravou míru diskuzi na téma ubytování na MEU 2013.Nejprve Vás musím upozornit, že interpretace otázek a odpovědí z našeho telefonátu uváděná v Otevřeném dopise ŠO Zbrojovka Vsetín neodpovídá skutečnému rozhovoru. Pisatelé v dopise mimo jiné prohlašují, že se jim zdá podivné, když pořadatel chce, aby účastníci dodrželi propozice. Mně tento požadavek nepřipadá nijak podivný. Dále pisatelé kritizují pořadatele, že nabízí dalším hráčům divoké karty, a sami přitom chtějí přihlásit hráče, který bude startovat na divokou kartu. To není férové vůči pořadateli ani jiným hráčům, kteří se umístili na nepostupovém místě. A nařčení, že našim mladým hráčům klademe překážky, je zcela absurdní.V roce 2010 jsem se byl podívat na MEU v Murecku a viděl jsem tam několik věcí, které by na Mistrovství ČR neprošly. Diváci měli zakázaný vstup do hracích sálů a přitom zde nebyl jediný on-line přenos. Účastníci byli ubytování ve vesnicích a městech 8 až 12 km od místa konání a denně museli dojíždět. U nás je velký problém i při vzdálenosti 1 km. Tehdy jsem se rozhodl, že bychom mohli dostat MEU na vyšší úroveň.Přestože příprava „vítězné“ nabídky do konkurzu ECU byla nelehká, po tříletém úsilí se nám to podařilo. Tehdy jsme měli radost, že budeme mít MEU v ČR. Bohužel jsme netušili, co vše bude následovat. A nikdy bych ani nevěřil, že to je možné. Kdybych toto tušil, nikdy bych do podobného projektu nevstoupil. MEU 2013 dostalo postupně několik nepříjemných ran.1. MŠMT nám na MEU 2013 nedalo vůbec žádnou dotaci.2. Kraj nám na MEU 2013 nedal vůbec žádnou dotaci.3. Pořadatelé z Murecku si pořádají svoje neoficiální MEU do 9, 11, 13 a 15 let a my nemáme čas ani peníze na to, abychom se soudili někde v zahraničí.Pro Mistrovství EU mohou platit jen jedny oficiální propozice. Naše propozice jsou oficiálně schválené od ECU a jsou na webu ŠSČR i ECU. Tyto propozice musí platit pro všechny hráče. V propozicích je uvedena podmínka, že hráči musí být ubytováni v oficiálním hotelu pořadatele. Pakliže bychom tuto podmínku porušovali, dostali bychom se do problému s ECU. A důsledky by byly negativní nejen pro pořadatele, ale i pro ŠSČR a i další pořadatele z ČR. Já osobně bych byl rád, kdyby mohl AVE-kontakt v blízké době opět pořádat ME mládeže v ČR.Když se konalo ME 2012 v Praze, žádal předseda VV ŠSČR Viktor Novotný prezidenta ECU Silvia Danaliova o výjimku pro české hráče. Žádost zdůvodnil tím, že většina hráčů má byt v Praze. Toto nelze o Malenovicích tvrdit, a proto ŠSČR o výjimku nežádal. Výjimku povolenou nemáme a podmínka ubytování tedy platí i pro hráče ŠSČR.V rámci pořádání MEU v ČR jsme chtěli především podpořit nejlepší hráče ŠSČR, konkrétně medailisty z MČR 2013. Z dotačních peněz jsme chtěli mimo jiné uhradit pobyty všech medailistů z MČR na MEU. Když jsou ale dotace nulové, nemůžeme tento záměr realizovat. Jelikož máme zájem o účast českých hráčů, snažili jsme se naše hráče alespoň nějak finančně podpořit. Pro hráče ŠSČR jsme zajistili finanční podporu 40% na pobyty hráčů a jejich doprovodů. Cena ubytování včetně plné penze pak vychází na 690 Kč/den. Chápu, že se někomu zdá moc 6.200 Kč za pobyt hráče, resp. 12.400 Kč za hráče a doprovod. Vím, že se jiné turnaje dají pořídit levněji. Nemůžeme ale srovnávat open turnaje a evropské mistrovské soutěže, ve kterých pořadatelé dotují pobyty jiným účastníkům.Za zcela smutný považuji výrok, že nám jde pouze a jen o to, kolik vyděláme peněz. Jelikož jsme nedostali žádné dotace, museli jsme omezit veškeré výdaje na MEU. V žádném případě nechceme vyrobit ztrátu, kterou bychom nebyli ani schopni pokrýt. Po MEU 2013 budeme muset vyhodnotit, zda má vůbec smysl v tomto projektu pokračovat. Musíme vyřešit dvě hlavní otázky. Jednak si klademe otázku, zda to vůbec má smysl, když musíme neustále poslouchat různé invektivy. Dále musíme vyřešit, kdo to všechno bude finančně garantovat. A jestli se někdo domnívá, že je pořádání MEU výdělečný byznys, můžeme podepsat dohodu o spolupráci. Rozdělíme se o případný zisk i o případnou ztrátu.   Zdeněk Fiala, předseda ŠK Světlá n.Sáz.

 

1

10.7.2013 15:39:47 - Jirka
Nic nového od pana Fialy, na všech jeho turnajích je to stejné a bohužel jich pořádá stále více. Ne že peníze mají přednost, ale je to jediná priorita a kriterium pořadatelů. On ví komu ze svazu dát pobyt zdarma, svaz tam zase nažene nějaké chudáky na kurzy a šachová školení. Byznys to je celkem slušný. Hlásí se ale na konkurzy někdo jiný? Chce to pořádat někdo jiný? Myslím, že Pardubice úplně zadarmo také nejsou. Cena lůžka bude asi legrační oproti tomu co platí šachista.

 

copyright © 2018 ŠKZ Vsetín | všechna práva vyhrazena
kontakt kontakt

 | e-mail: 

skz@sachy-vsetin.cz

 | 

webmaster

 | 

admin

nowonet media s.r.o.
TVORBA WWW STRÁNEK • INTERNETOVÉ OBCHODY • 
INTRANET • SEO OPTIMALIZACE • WEBHOSTING 
Vsetín | Horní náměstí 3 | tel.: 605  426 791|
info@nowonet.com | www.nowonet.com

   chir  bomex   

   GLASS SERVICE

 

Zde je místo pro vaši reklamu.
kontakt: radek@zadrapa.cz

 

 vskm    vsetin



zk