„Tvarůžkovým" králem Pokorný
Bezmála 8 desítek šachistů ze 34 oddílů sedmi krajů (OL, MS, JM, ZL, PC, KH a StČ) přivítali pořadatelé na 9.ročníku víkendového turnaje, který pořádal první prosincovou sobotu ŠK Loštice. Už samotné zahájení bylo impozantní, když za zvuků prezidentské fanfáry vkráčel do sálu zdejšího Kulturního domu hanácký král Tvarůžek II. a po krátkém přivítání soutěž zahájil. V ní se prezentovali mimo hráčů všech VT a věkových kategorií také 1 MS, 3 FM, 2 CM, 1 WFM a dalších asi deset KM. V polovině turnaje byla hodinová přestávka, za kompletní oběd jste zaplatili pouhých 80 Kč a kromě toho šlo pořídit také místní a světoznámé „voňavé" produkty. Po 9 kolech hraných tempem 20 min/partie došlo k dělenému vítězství čtyř hráčů (Pokorný, Závůrka, Nehyba a Karlík), tím nejšťastnějším byl nakonec Pokorný, mající jen o chlup nejlepší BH. Mně se podařil doslova raketový start (4½ z 5) a až do posledního kola šel bez prohry. Tam došlo k zajímavé situaci ... Jak už to bývá, kamarádi se ve vzájemné partii většinou o bod rozdělí, jenže jak Vláďa Karlík, tak i já měli docela reálnou šanci na některou z medailových příček. Budiž nám tedy ke cti, že přátelství šlo v té chvíli stranou a oba jsme bojovali naplno; Vláďova výhra mu ale paradoxně k umístění „na bedně" nestačila, pro mne pak jediná porážka znamenala pád pouze o tři místa. Za zmínku stojí výborný výkon mladého Nehyby, ale zejména přerovského Štece, ne každý v jeho věku (*1938) se dokáže umístit tak vysoko.
Pořadí:
1.-4. MS Pokorný (Lanškroun), KM Závůrka (Prostějov), KM Nehyba (Skalička), FM Karlík (Kroměříž) 7, 5.-7. FM Cagašík (Kroměříž), Adámek (Prostějov), KM Hrubeš (Lanškroun) 6½, 8.-10. CM Juříček (Vsetín), FM Valenta (Vel.Losiny), KM Štec (Přerov) 6, atd.- 76 úč. (sj)
Pokud chcete v takovém turnaji uspět, je nutné vyhrát především úvodní kolo. Někdy k tomu ale musíte použít i „netradiční" zahájení. Já zvolil stařičkou Čigorinovu obranu:
Slovák M. (1716) - Juříček S. (2100), Loštice 2018, [D07] Čigorinova /1/
media s.r.o. |
Zde je místo pro vaši reklamu. |
|
|
||
|
|
|