Spoj Vsetín- Veselí nad Moravou, aneb "Zastávka na znamení, nezastavíme!".
Když letos hlavní řídící zveřejnil grafikon 2.ligy E, málokdo by tipoval, že se v jejím kolejišti bude prohánět neočekávanou rychlostí Vsetínský expres až do přelomu roků 2018/2019. Tentokráte se ho pokusil v domácím depu zpomalit regionální vlak z Veselí nad Moravou, ale protože jeho souprava byla o několik stabilních vozů více oslabenější než ta domácí, nakonec ke zpoždění nedošlo a Vsetínský expres tak uhání bez zastávky dále.
Vše zpočátku probíhalo zcela podle jízdního řádu a dění za okny se odehrávalo v mezích normálu, ale se stále pokročilejší jízdou se zdálo, že domácí měli zapřaženo o něco lépe. Nadupaná lokomotiva Karol přidávala stále více páry do kotle a sílícímu tlaku nakonec mašina z Veselí nestačila a její soukolí se tak zcela rozpadlo. Zatímco Vsetín postavil za lokomotivu na dvojku vůz Pavel pro matky s dětmi, zařadili hosté na stejnou pozici služební vůz. Ten v průběhu jízdy jasně demonstroval, že se ve službě výborně vyzná, sebral dětem hračky, umravnil i zlobící černou matku a přesvědčivě dominoval. V poměřování třetích a čtvrtých vagónů se zdála dlouho kondice obou souprav zcela vyrovnaně. U čtvrtých to tak nakonec i dopadlo, zatímco u třetích vozů se nakonec projevila určitá Vláďova větší jízdní zkušenost a množství najetých kilometrů, díky lepšímu technickému vybavení prostě v jednu chvíli soupeři ujel. U vozů zařazených na pozice 5 a 6 to vypadá, že předsezónní upgrade výkonu, částečný face-lift a řádná údržba dlouhodobě nesou užitek za vynaložené úsilí. Dominik totiž těžil ze svého prostornějšího uspořádání a soupeřícímu vozu názorně ukazoval, že ve volnějším interiéru se zkrátka jede pohodlněji. Vlakvedoucí Honza svému soku pro změnu dokazoval, že dynamické jízdní vlastnosti nejen železného oře jsou mnohem flexibilnější a v důsledku i nebezpečnější, než robustní věžové konstrukce. A když i v poměřování vozů 1.třídy v provedení deluxe na pozici 7 byl na tom od začátku na výši vůz Vsetínského expresu Staňa, který se hrnul neodvratně vpřed, až svému protivníkovi názorně předvedl, že geometrické motivy jsou ve Staňově repertoáru dávno známé již z dob jeho konstrukčních let. Co by to bylo za vlak, kdyby neměl řádný poslední vůz, a tak i ten vsetínský uzavíral celou soupravu v osobě Matyáše. Není to náhoda, že většinou mladí a studující rádi obsazují poslední vagóny, protože mají pocit větší svobody. A tak se Matyáš pohodlně usadil, kontrolovaně přidával rychlost a když se naskytla vhodná příležitost, soupeři prostě ujel až do cíle.
Celkové porovnání obou vlaků nakonec dopadlo až příliš krutě pro hostující soupravu z Veselí, přesto věřím, že tento spoj si zachová svou příslušnost k regionálním tratím 2.ligy E i pro příští sezóny. A Vsetínský expres? Příští zastávka "Kroměříž".
media s.r.o. |
Zde je místo pro vaši reklamu. |
|
|
||
|
|
|